Huis huren in Tilburg – veel gestelde vragen

Hoe moet ik ‘tijdelijk wonen’ via TWT opvatten?

–    Als een dienstverlening waarmee we het mogelijk maken voor huurders om tijdelijk te huren.–    Als een dienstverlening waarmee we het mogelijk maken voor huurders om tijdelijk te huren.

     Wat bedoelen wij met ‘all-inclusive’?

– Onze woningen zijn ‘all-inclusive’. De woning is gestoffeerd en ingericht met meubilair. In de keuken staan een koel-vriescombinatie en vaatwasser. Verder treft u in de woning een wasmachine, droger en smart tv. Tenslotte bevat de woning de benodigde inventaris, handdoeken, bedden- en linnengoed. Kortom: alles wat u nodig heeft voor een tijdelijk, aangenaam verblijf.  

Wat doet Tijdelijk Wonen Tilburg?

– We bedienen in Tilburg een groep huurders met een variëteit aan gemeubileerde studio’s, appartementen en huizen waarbij altijd geldt: alles voor één prijs. En dus huurt u ‘all-in’. De prijs is inclusief een gehele set inboedel, GWL, internet en televisie.

Waaruit bestaat ons aanpassingsvermogen?

– Flexibiliteit staat bij ons hoog in het vaandel. Zo kunt u bij ons voor kortere of langere periodes huren. Wij staan altijd klaar om u een ‘all-in’ oplossing te bieden.

Hoe ver reikt ons concept van ‘all-in’ huur?

– Onze woningen zijn niet alleen ‘all-inclusive’ (zie hierboven onder FAQ), maar tevens is in de huurprijs inclusief gas, water, elektriciteit, televisie en internet.

Wat is de kortst mogelijke huurperiode?

– Voor een tijdelijke woning gaan we uit van één maand als kortst mogelijk verblijf.

Kan ik de huurovereenkomst alvast inzien?

– Wij sturen wij u per e-mail de huurovereenkomst en de algemene voorwaarden toe. Deze kunt u dan rustig doornemen en bij akkoord getekend per e-mail aan ons retourneren.

Hieraan vooraf heeft natuurlijk al enig contact tussen ons en u, de nieuwe huurder, plaatsgevonden en hebben we elkaar ontmoet bij de bezichtiging.

Moet ik een borg betalen?

– Voor aanvang van uw tijdelijke huur, wordt u verzocht ons een borg te betalen. De borgsom wordt vastgesteld op basis van de karakteristieken van uw huurwoning alsmede de duur van uw verblijf.

Wanneer krijg ik de borg terug?

– Wij zorgen er altijd voor dat onze huurders een nette en schone woning betreden. Daarom verzoeken wij ook de woning weer net zo schoon en natuurlijk schadevrij aan ons op te leveren zodra u vertrekt. Verder dient u ons een bewijs van uitschrijving bij de gemeente Tilburg (Basisregistratie Personen) te tonen, zodat de volgende bewoner zich weer kan registreren op het adres. Binnen twee weken hierna, storten wij de borg terug op uw rekening.

Kan ik me registreren bij de Basisregistratie Personen (BRP) van de gemeente Tilburg?

– Normaliter kunt u zich, ook voor tijdelijke huur, inschrijven bij de gemeente Tilburg. Let wel: na het einde van de huurperiode dient men een bewijs te tonen van uitschrijving. Pas daarna kan de borg worden geretourneerd. Natuurlijk dient de woning wel schoon en zonder schade te worden achtergelaten.

Hoe betaal ik de huur?

– Middels een bankoverschrijving.

Kan ik een factuur ontvangen voor mijn tijdelijk verblijf?

– Dit hoeft u niet speciaal aan ons te vragen want dit gebeurt sowieso. Ter bevordering van een eerlijk en transparant betalingsproces verzorgt De Stichting Swan Cliëntengelden al onze inkomende en uitgaande betalingen. Elke maand ontvangt u een factuur vanuit de stichting.

Waarom vallen gemeentelijke belastingen niet onder de ‘all-in’ prijs?

– Omdat een bewoner van de gemeente Tilburg zelf de belasting betaalt waaronder rioolheffingen (RIOG), afvalstoffenheffing (AFV) en Waterschapbelasting. 

Lokale belastingen kunnen niet in de huurprijs worden opgenomen, omdat dit betalingen zijn voor diensten die de gemeente en het Waterschap u aanbieden. 

Is het mogelijk een huisdier voor mijn tijdelijk verblijf  mee te nemen?

– Helaas kunnen wij dit niet bij voorbaat aangeven. Dit is erg afhankelijk van de specifieke eigenaar van één van onze woningen. Wanneer u voor het eerst contact met ons opneemt, laat dit alstublieft meteen weten, dan proberen wij dat voor u te regelen.

Hoe wordt rekening gehouden met mijn privacy?

– Wij hebben tijdelijk een aantal persoonlijke gegevens van u nodig zoals uw naam, e-mailadres en telefoonnummer. Deze informatie wordt louter en alleen gebruikt voor de huurovereenkomst of een eventueel daaraan voorafgegane offerte. Mocht u niet via ons tijdelijk gaan huren, dan verwijderen wij meteen al uw gegevens. Hetzelfde doen wij zodra een huurtraject ten einde is gekomen.